5 Jun 2012

Problem IKT nastave u školama


Danas kompjuteri i internet imaju posebno jak uticaj na obrazovanje, stavove i ponašanje dece i mladih. Izvori znanja su na internetu .



Problem: Odgovorno ponašanje dece i mladih na internetu treba da modeluju roditelji i škole, fakulteti  i treće nezavisne organizacije, jer internet može da bude izvor kako loših tako i dobrih informacija.
Škole ne poklanjaju dovoljno pažnje na koji način deca koriste računar i internet. Roditelji isto. Deca su prepuštena  svom virtuelnom čarobnom svetu gde vladaju i gde su oslobođeni od svih ograničenja.
Škola, po svojoj institucionalnoj prirodi, po difoltu, drži određenu distancu od apsolutnih inovacija, eksperimenata i testova, što je delikatno polje i ima sumnjičav odnos prema svemu dok se ne dokaže da je dobro i efikasno. Zapravo, najveća udaljenost od inovacija je primoranost nastavnog ponašanja, koje ne dozvoljava primenu novih tehnologija/aplikacija bez prethodne provere i testiranja mehanizma. To je i razumljivo. Tako se dešava da dok se ne izvrši ispitivanje i ustanovi korisnost novih programa, te dok se isti ne unesu u planove i programe za škole prođe godinu dana na usklađivanju. Zatim, još godinu dana prođe dok se taj plan primeni u školi. Znači, to je period od dve godine od ponuđenih inovacija/aplikacija, a tada inovacije već više i nisu to i već su se pojavili novi, savršeniji programi. Dakle, sporost donošenja odluka i planova i programa u sistemu obrazovanja je osnovni problem. Poseban problem je kadar koji donosi programe i planove. Postoji utisak da oni još uvek računar vide kao pisaću mašinu. Čast izuzecima, ako ih ima.



Rešenje:  Treće organizacije treba da se uključe, da preuzmu zadatak edukacije dece u oblasti IT. To treba da bude neko ko je apsolutno  i  sada u najnovijim tehnologijama/programima. Neko ko prati nove aplikacije na dnevnom rasporedu.
Zato je osnovano UG  Komp Kamp .
Obrazovanje u korišćenju Interneta, zvano Internet pismenost je ključni uslov za kritičko čitanje, izbor materijala i način korišćenja Interneta .

Postoje sigurno i druga rešenja, a koja se tiho sve češće spominju...apdejt  znanja nastavnog kadra, jednom godišnje, što bi bilo idealno. Ja bih to uvela na svakih šest meseci.


PS: Btw. pogledajte nagrađene radove - meni se čini kao da su rađeni 2002. a ne 2012.