25 Jun 2012

Ideja preokrenutog učenja

Tradicionalno učenje prerasta u digitalno


Virtuelni učitelj se pojavio - svetlucajući na ekranu u školskom busu, pored kreveta ili u hladu suncobrana na plaži i sada kada je stigao, prevrnuo je tradicionalnu edukaciju na glavu.

Zahvaljujući digitalnim medijima kao što je livestream i video-on-demand emisije (VODcast), lekcije koje bi učenici uobičajeno dobili u učionici sele  se izvan zgrade škole.

TED, globalna organizacija specijalizovana za online konferencije i  širenje vrednih ideja i inspiracija,  preduzela je još jedan korak sa novim sajtom, TED-Ed, sajt sa edukativnim snimcima koji se mogu prilagođavati. Sajt je najavljen u Aprilu. Ideja je da i edukatori i animatori prave video snimke,  koje  ima i Youtube kanal.

"Bolje se uklapa u edukaciju 21 veka", rekao je Chris Anderson, glavni čovek u TED-u, na konferenciji u Tokiju u Maju. "To je sledeći logičan korak u evoluciji TED-a".

"TED-Ed je osnovan da ojača učitelje i da im da platformu na kojoj mogu da prave svoje razgovore i lekcije u video formatu za ceo svet", dodao je.

Ovog proleća smo takođe videli uvođenje novog Flipped Learning Network-a, jos jedne online alatke za edukatore. "Flipped Learning"(Preokrenuto Učenje) se odnosi na tehniku u kojoj studenti prisustvuju časovima preko video snimka - tvrdi se da učitelji ne moraju biti prisutni lično kada grupa pasivno sluša lekciju - time čuvajući vreme u učionici za individualne časove ili manje grupe.

Ideja Preokrenutog Učenja bila je tu nekoliko godina; peta zvanična Preokrenuta konferencija je održana u Čikagu prošle nedelje. Projekat je počeo kada su dva učitelja odlučila da se suoče sa problemom što đaci beže sa časova u ruralnoj sredini Kolorada. Dodali su audio i anotacije u PowerPoint prezentacije i počeli da ih predstavljaju u školama od 2007.

Michelle Rinehart, učiteljica matematike i prirodnih nauka u Rankin srednjoj školi u Rankinu, Texasu, počela je da "uči prevrnuto" i napravila je video lekcije za svoje učenike pre godinu dana. "To nije samo do video snimaka - to je do vremena koje dobijamo za druge, mnogo važnije aktivnosti koje zahtevaju razmišljenje", rekla je. "Učenicima se veoma sviđa povećana pomoć i sarađivanje koju dobijaju uz ovaj model."

Ona naglašava važnost pravljenja svojih video snimaka umesto uzimanja drugih sa interneta.

Učenje preko video snimaka nije novo. Otvoreni Univerzitet u Britaniji je nudio "distance learning" mogućnosti još od 1970-ih, uglavnom preko televizije i videa u početku, a sada i putem interneta.

Danas, Khan Akademija, neprofitna institucija podržana od strane Bill & Melinda Gates Fondacije i Google-a, nudi oko 3000 besplatnih instrukcionih video snimaka na teme koje se šire od Majanske civilizacije, pa sve do više matematike.

2010, Bill Gates je rekao na konferenciji u Kaliforniji da će se najbolje lekcije na svetu moći naći online i besplatno za pet godina.


Grainne Conole, direktorica Beyond Distance Research Alliance u Britaniji, rekla je da su se mladi učenici toliko navikli na digitalni svet da je to sada jedini način da do njih dopremo.

"Mislim da je TED-Ed projekat odličan, koji veoma angažuje i dosta ljudi su ga svesni", rekla je. "Uopšte, mislim da se povećava broj otvorenih edukacionih resursa, multimedije i online seminara."

Upotreba digitalnih resursa bi mogla da pomogne da se obrnu loši trendovi u edukaciji Amerike.

Po izveštaju iz 2011 od strane Computing Technology Industry Asocijacije, ili CompTIA, 65% Američkih učitelja veruje da se učenici pokazuju boljim  nego što su bili pre 3 godine zbog povećanog oslanjanja na tehnologiju u školi.

Pre nego što tehnologija zameni potpuno prave učitelje, edukacioni eksperti predlažu opreznost u predstavljanju novih resursa.

"Diskusija mora da se usredsredi na to kako ljudi uče i bivaju učeni, njihove potrebe i odluke," kaže Alejandro Armellini, senior učenik dizajna na Beyond Distance Research Alliance u Univerzitetu Leicestera."Ako tehnologija postane glavni deo rada, npr. "hajde da uradimo ovo i ovo jer je ovde tehnologija super" - ne razmatrajući potrebu za time, imaćemo probleme."



Izvor:
Classroom Lectures Go DigitalBy MICHAEL FITZPATRICKPublished: June 24, 2012