5 Apr 2013

Ako je vaše dete stidljivo, kampovanje je rešenje

Ima dece koja su stidljiva i to ponekad zabrinjava roditelje koji svoje dete prvi put dovode u kamp, da provede 12 dana sa potpuno nepoznatim društvo.

Proučili smo po netu temu i evo šta predlažemo da pročitate:


"Poslata sam u kamp zato što sam bila povremeno nema"- potvrđuje  Laura Hamilton, koja je sad direktor kampa u zapadnom Ontariu. "To je anksiozni poremećaj koji onemogućava govor u određenim situacijama. Moji roditelji su me poslali u kamp da bih izašla iz svoje "kućice".

Hamiltonova sada ima priliku da pomogne drugima da prevaziđu svoju stidljivost svaki dan. "Biti u okruženju gde su svi entuzijastični, prijatni i pozitivni pomaže deci da se otvore", dodaje ona.

Njeno prvo kampersko iskustvo se desilo u jednom od kampova koje ona trenutno vodi. "Sišla sam sa čamca prvog dana i bila sam toliko stidljiva da nisam mogla da govorim; bila sam veoma nervozna i uplašena. Direktor je seo sa mnom i rekao da je u redu ako ne mogu da pričam i smislili smo znakove koje smo pokazivali rukama da se sporazumevamo. Tokom nekoliko sati, bilo mi je toliko prijatno da sam počela da pričam."

Hamiltonova misli da ona i ostala prirodno stidljiva deca mogu da prevaziđu njihovu povučenost baš u kampu zbog nekoliko razloga:

1. Osoblje je mlado - uobičajeno između 18 i 25 godina - i ambijent je energetski i oslobađajući

2. Osoblje je trenirano da se suočava sa baš ovakvim problemima

3. Kamp je toliko uzbuđujuće mesto da deca normalno žele da podele svoje novo znanje i iskustva sa ostalima, npr. kako zapaliti logorsku vatru, jahati konja ili napraviti igricu.

Šenon Bener, direktorka kampa u Ontariju, je takođe bila jedna od stidljive, tihe dece kad je prvi put došla u kamp.

Zadovoljna je znajući da se to sad prepoznaje kao problem i prikladno postupa kada deca prvi put dođu u kamp. "Imamo pravila osnovana na međusobnom poštovanju i jednakim glasovima u kućicama."

Prema Šenonovoj, zajedničko kampersko iskustvo, prevazilaženje prepreka i sticanje novih veština probija kroz ljusku mnoge dece. "Kamp je grupno iskustvo, ne samo individualno. Stidljiva deca stvarno izađu iz svoje ljuske i osećaju se moćno kada druga deca navijaju za njih tokom sportskih ili drugih aktivnosti."

Dok deca prirodno prevazilaze povučenost dok su kampu, roditelji mogu da budu sigurni da je za njihovo dete kamp jedno pozitivno iskustvo. Eksperti savetuju roditeljima da preduzmu sledeće korake:

-Popričajte sa direktorom kampa i ukažite na stidljivost vašeg deteta.

-Pitajte direktora kakvi dogovori se mogu postići da se Vaše dete integriše u kampersko iskustvo

-Pitajte direktora kampa da li postoje još neka deca u vašem gradu ili okolini koja idu u kamp u isto vreme kao i Vaše dete, da bi se deca upoznala pre kampa. "Pomaže ako deca imaju pret-prijatelja", kažu stručnjaci.

-Pobrinite se da se Vaše dete upozna sa ostalom decom tokom putovanja u kamp, tako da ne bude duga, usamljena vožnja.

-Istražite sajt kampa sa vašim detetom tako da je ono upoznato sa kampom što je više moguće

"Uverite me da ću biti u redu," je ono što stidljivost vašeg deteta vama govori. Dajte im do znanja da će im biti zabavno, ali budite opušteni i ne pravite frku od toga.

Prilagođeno, izvor