28 Apr 2014

Tri godine uspešne saradnje Komp Kampa i Krojačeve škole



Deca kroz Komp Kamp, na primer, stiču nova iskustva i znanja, ovladavaju sposobnošću izražavanja, timskog rada, upoznaju se sa novim tehnologijama i njihovom konkretnom primenom, znaju kako da se zaštite na internetu.

Ana Jovanović - intervju


Polaznici prošlogodišnjeg letnjeg kompjuterskog kampa za decu “Komp Kamp” imali su priliku da steknu korisna i praktična znanja u oblasti programiranja i dizajniranja video igara. Sa decom su, osim osoblja kampa, radili i stručnjaci različitih oblasti. Ovom prilikom predstavljamo vam Anu Jovanović, direktorku Krojačeve škole web dizajna, sa kojom smo razgovarali o značaju edukacije dece u oblasti informacionih tehnologija i stipendiji koju je njena škola dodelila jednom od polaznika kampa.

1. Direktorka ste Krojačeve škole web dizajna. Iza sebe imate dosta priznanja. Jedno od njih je i nagrada “Cvet uspeha za ženu zmaja”. Koja je vaša tajna? Kako uspeti u okruženju koje se sve brže menja?

- Upornošću, jasno definisanim ciljem i osluškivanjem okoline, prilagođavanjem promenama i trendovima. Mislim da je preduzetništvo izazov i pruža mogućnost da menjate stvari na bolje, potrebno je samo ne prepustiti se struji i letargiji već praviti sopstveni tok, sopstvenu reku, izvor i ušće.

Krojačeva škola web dizajna i programiranja, zahvaljujući takvom poslovanju, danas predstavlja vodeći obrazovni centar za web dizajn i programiranje, a mi vidimo širu sliku - 90% naših učenika se zaposlilo, otvorlio sopstvene firme ili rade kao freelanceri tokom ili odmah po završetku obuke.

2. Ove godine ste tokom održanih radionica za decu u letnjem kompjuterskom kampu “Komp Kamp” odlučili da dodelite jednu stipendiju. Kako je došlo do vaše saradnje sa letnjim kompjuterskim kampom za decu “Komp Kamp”, kakvu vrstu stipendije ste odlučili da poklonite i ko je dobitnik stipendije?

- Već drugu godinu sarađujemo sa Komp Kampom kao gostujući predavači i time nam je ukazana velika čast. Ove godine nismo predvideli stipendiranje polaznika Komp Kampa, ali nas je Luka, dobitnik stipendije Krojačeve škole, svojim nesvakidašnjim talentom, pristupom i željom za sticanjem znanja podstakao da moramo da uložimo u njegov dalji napredak. Dodelili smo mu stipendiju na licu mesta, uz osmeh i želju da budemo mali deo njegove blistave budućnosti.

Kako Luka ima samo 13 godina i učenik je redovne škole, morali smo da pronađemo poseban model obuke, tako da Luka ima dve stipendije - obuku po sopstvenom izboru koja traje 10 nedelja i kada bude bio u prilici da je koristi i obuku koju odmah možemo realizovati i koja je krojena isključivo za njega.


3. Završili ste Višu pedagošku akademiju i Učiteljski fakultet. Kao pedagog, gde vidite budućnost i značaj doprinosa neformalnog obrazovanja, poput kompjuterskih kampova za decu? Na koji način oni mogu pomoći u razvoju dece? Koja je dobit roditelja?

- Naš obrazovni sistem je u velikom kašnjenju za svetskim trendovima i to ne bi bio toliki problem da se rezultat toga ne odražava na našu decu. Svetska praksa je da se vannastavne aktivnosti, interesovanja, hobiji dece ocenjuju prilikom odabira stručne škole i daljeg obrazovanja. U svetu se deca podstiču da imaju što više aktivnosti i to se računa, ovde ne. Neformalno obrazovanje dece, kao i neformalno obrazovanje odraslih, dokvalifikacije i prekvalifikacije je neophodnost i verujem da su toga mladi roditelji svesni. Deca kroz Komp Kamp, na primer, stiču nova iskustva i znanja, ovladavaju sposobnošću izražavanja, timskog rada, upoznaju se sa novim tehnologijama i njihovom konkretnom primenom, znaju kako da se zaštite na internetu.

Krojačeva škola ima sopstvenu metodologiju nastave i obezbeđuje iskustvo više učenicima i sasvim drugi osećaj sticanja znanja i veština. Akcenat je stavljen na praksu, vežbu, opremu.

4.  Informacione tehnologije su naša realnost. Kako usmeravati dete u ovoj oblasti obrazovanja, a da ne dođe do stvaranja zavisnosti od interneta?

- Ne braniti, kao prvo. Računar nije „đavolja naprava“ i trenutni hit. Takođe, računar nije alatka za igrice ili samo fejsbuk. Kroz sistemsku edukaciju deca stiču širu sliku šta je internet, čemu služi računar, kako i za šta se sve može koristiti. Nedostatak informacija o mogućnostima računara i interneta dovodi do situacije da se računari koriste samo za, recimo, igrice.

Nažalost, poznajem ljude koji imaju zavisnost od interneta, provode više od 10 časova za računarom, sklapaju prijateljstva na taj način i celokupan svoj život su prebacili u virtuelan oblik, svet u kom su oni lepši, pametniji i sposobniji...


5. Šta biste savetovali deci, kako da postanu krojači sopstvene sudbine?

- Učenje je trajan proces koji bi trebalo da neguju tokom celog života. Ipak, maštanje je ono što će ih vinuti u neslućene visine.

Kombinacijom znanja i mašte - promenićete svet!




Intervju uradila Snežana Subotić, PR KompKampa