16 May 2015

Previše tehnologije, nedovoljno igre


Današnja deca stalno traže neku zanimaciju. Imaju iPod, iMac, iPad, tatin iPhone, mamin iPhone leapster-e, leap pad-ove, playstation, X Box, Wii, itd. Previše tehnologije, nedovoljno igre. 
Moramo se povezati sa našom decom, umesto što ih puštamo da se povezuju sa drugim stvarima!




Šta se dešavate kada deci oduzmete tehnologiju? Da li ste ikada primetili kako vam se kuća pretvara u tehnološku ratnu zonu? Sigurno znate na šta mislim – promene raspoloženja od Doktor Džekila do Mister Hajda, kuknjava „Neeećuuu!“, samo zato što ste  im rekli da sklone elektroniku.

Ovo se dešava i u našem domu – češće nego što bih želeo da priznam. Ono što supruga i ja radimo po pitanju tog problema je – presek. Trudimo se da decu odvedemo u jednostavnije vreme, u kojem nije bilo tehnologije. Organizovaću sa suprugom nedelju BEZ tehnologije. Baš tako! Ništa  od elektronike, čak ni TV, na nedelju dana.

U početku će svima biti teško da se na to naviknu – pa i mami i tati. Najlakše je jednostavno popustiti, ali nemojte. Delovaće kao apokalipsa, „poslednji dani“. Deca će tumarati unaokolo, kao mali zombiji; neće znati šta će sa sobom. Postoji jednostavno rešenje – ubacite ih u igru.

Setite se svog detinjstva i omiljenih aktivnosti. Ja se ne sećam da sam ikad želeo da sedim u kući samo da bih igrao video igre, a to je bila era u kojoj sam odrastao. Voleo sam da igram fudbal, bejzbol, hokej na betonu, da vozim bicikl ili rolšue (da, rolšue – ja sam dete osamdesetih). Upadao bih u problem ako se ne vratim kući kada se upali „ulična rasveta“ – ne zbog sedenja u kući i igranja Nintenda.

Baš ove stvari moramo da obezbedimo deci – da nauče kako da naprosto budu „deca“. Nakon jednog dana bez elektronike, deca prosto zaborave na nju. Ovo vreme možete da iskoristite i da probudite „malo dete“ u sebi, kao roditelju. Uživajte u vremenu provedenom sa decom. Naš najmlađi sin Itan voli da se igra čudovišta. Voli kad pravim smešne face i vičem kao „čudovište“, dok ga jurim po kući.

Želeo bih da vas ohrabrim da isprobate nedelju „BEZ TEHNOLOGIJE“, da se igrate sa decom i potražite zajednička interesovanja. Izađite i dobacujte se loptom ili krenite u šetnju po prirodi. Sedite na dečiji tricikl i pojurite po igralištu. Igrajte stare, dobre društvene igre – Detektiv, Ne ljuti se čoveče ili slagalice. Pustite dobru muziku i iskoristite njenu moć da sa klincima organizujte ludu igranku.


Pokušajte već danas – siguran sam da ćete zajedno sa svojom decom ponovo otkriti magiju detinjstva.

Izvor: Too Much Tech and Not Enough Play
prevod: Lana