19 May 2016

Kompjuterski kamp, a u kojem se ne igraju video igre. Kako je to moguće?





Ako ste ikada, kao dete, bili u nekom kampu, garant to pamtite i imate uspomene za ceo život.

Sigurno niste znali: prvi kompjuterski kamp za decu je osnovan daleke 1984. goodine. Gde bi nego u USA. A mi smo naš, u Srbiji, osnovali 2007. I danas smo jedini kamp tog tipa u Evropi.
LINK


Godinama smo bili svrstani u svetskom direktorijumu kampova za decu slikovito ovako:
Uveličaj

Letnji kompjuterski kamp, Komp Kamp, osnovan na inicijativu tada jednog devetogodišnjaka, ove godine po deveti put otvara vrata digitalnog sveta deci od 8 do 15 godina.
Ali, ne da igraju video igre, nego da nauče kako se video igre programiraju. 
Moto ovog kampa je: deco, nemojte samo igrati igrice, naučite da ih pravite.
Današnja deca stalno traže neku zanimaciju. Imaju iPod, iMac, iPad, tatin  iPhone, mamin iPhone leapster-e, leap pad-ove, playstation, X Box, Wii, itd. Previše tehnologije, nedovoljno igre. Moramo se povezati sa našom decom, i njih medjusobno, ne smemo ih prepustiti da se povezuju sa stvarima!


Digitalna pismenost je čini se danas u genima, deca kao da se rađaju sa čipovima, a ne vijugama. Čim se dohvate mobilnog telefona, znaju kako to funkcioniše. A u većini škola, ne samo u Srbiji, decu uče kako se rukuje mišem. Po tome se razlikujemo. Najnovija dostignuća u svetu informatičke tehnologije su glavne teme u ovom kampu, Cloud computing, 4K video zapisi, online turorijali, edukativne platforme, e-learning.

Zašto deca u kampu uče da prave baš igre od svih stvari koje se mogu stvarati na računaru? Jednostavno jer su samo deca i sami najviše igraju igre. Deca žive sa računarima i telefonima i igre su im najbliže i najpoznatije oblasti u vezi računara. U igrama deca nalaze svoje junake, inspiraciju i zabavu. Logično je da bi savršen uvod u programerske vode za njih bio upravo preko game designa. Ogromnu maštu koju deca poseduju sada mogu da iskoriste na novi način i razvijaju je još dalje. Naravno, pored softvera za game design, u kampu takođe radimo i sa takoreći "ozbiljnijim" softverima, programskim jezicima i web design alatkama. Koji su to tačno softveri koje radimo? Fusion 2.5, Unity 3D, 3D Max, Blender, Adobe PS, Illustrator, Premiere, Dreamweaver. Za mlađe takođe imamo posebno skrojene kurseve u softverima koji će ih naučiti kako da razmišljaju kao programer, poput Scratch, Tynker, Game Maker Studio ili Pivot i 9VA za najmlađe, a buduće animatore.

Komp Kamp je uvek smešten u nekoj ruralnoj sredini, čist vazduh i priroda su neophodno okruženje današnjoj generaciji, uz svest o zaštiti životne sredine, jer jednu planetu zemlju imamo.
Kamp je 14-dnevni boravak sa prenoćištem i svakodnevim sporstkim i fizičkim aktivnostima, uz 4 do 5 sati dnevno rasporedjeno uz računare gde se idejama i kreativnošću kroji budućnost ovog sveta.

Ali, to nije sve. Šta deca dobijaju boravkom u kampu? 
Pripremu za život.
1. U kampu se deca uče timskom radu, odnosno saradnji u korist nečega što je iznad njih samih: tima. Ovo odvlači pažnju sa „ja, pa ja, pa ja“ i preusmerava je ka vrlini ulaganja u druge. Deca uče da njihovi međusobni odnosi imaju koristi od ovakvog ulaganja, a da čitav tim ima koristi od jačanja međusobnih odnosa. Doprinos uspehu grupe osnažuje svakog pojedinca.
2. Okruženje u kampu čeliči. Deca uče da padnu i da sama ustanu – iznova i iznova. Jedan od primera je poligon od užadi, izazovna aktivnost na otvorenom za izgradnju tima. Deca se čeliče da bi prošla poligon, jer će zasigurno padati i morati iznova i iznova da se vrate na poligon. I dok napreduju po poligonu, samopouzdanje im raste, a zahvaljujući tome postižu cilj koji im je delovao nemoguće – a postignuće uvek osnažuje.
3. Deca u kampu uče da donose odluke. Iskustva u kampu razvijaju samopouzdanje i grade dobre veštine odlučivanja – naročito u teškim situacijama. Pored toga, uče i od koga da prihvate smernice, u svetu koji je prepun veoma loših saveta sa televizije, iz filmova i od pojedinih drugova.
4. Kamp priprema dete da proba nove stvari, da izađe ispod staklenog zvona i da donosi odluke da isproba razne stvari. Život u spavaonicama sa nepoznatim drugom, penjanje uz konopac i prevazilaženje prepreka su životna dostignuća koja mladi mogu ostvariti, a koja grade snažniji karakter, hrabrost, odlučnost i fokus na nešto više od samog sebe.
5. U kampu nestaje sopstvena zona udobnosti, tu su im izvori samopouzdanja, hrabrosti i fleksibilnosti. A kada tinejdžeri nauče da sami sebe podstiču na rast, sve više počinju da razumevaju šta im je potrebno da bi postali produktivni, nezavisni mladi ljudi.
6. Kamp pomaže detetu da odraste. Poštovanje je suština letnjeg kampa......

Ko radi u kampu? Saradnici su informatičari, pedagozi i sportisti kojima to baš i nije lak posao. To su ljudi koji su u isto vreme predavači, treneri, drugari, prijatelji i povrh svega uzori. Oni su ljudi koji su uvek tu za decu, non stop, pomažu da deca provedu najlepše leto koje će pamtiti za uvek.
Zbog toga svakog juna radimo pripreme sa saradnicima, da bismo im olakšali njihove aktivnosti u kampu.
Uspešan saradnik pokazuje svojim kamperima da mu je stalo do njih. Uspešan saradnik misli šta roditelj želi da njegovo dete stekne od iskustva tokom vremena provedenog u kampu. Uspešan saradnik pokazuje inicijativu u kampu. 
Uspešnog saradnika pamte deca, roditelji, kolege i direktor kampa. Za uvek. To su razlozi da su saradnici veličanstveni u svojim zadacima i misijama.

Iako su savremene pogodnosti u mnogome olakšale život, nedostaju iskustva koja omogućavaju rast, jačanje vrednosti, samopouzdanja i razvoj za teška vremena. Ovakva iskustva moraju od nekud doći, zato se savetuje da deca idu u kamp i poberu sve životne koristi koje im nudi, van staklenog zvona.